Adventures of xSt

Witaj śmiertelniku!

Witam wszystkich graczy gry Ultima Online na mojej domowej stronce.

Stronka ta jest poświęcona tematyce gry Ultima Online, będę umieszczać na niej artykuły, skrypty oraz wszelką grafike związaną własnie z tą grą.

Celem tej strony jest ułatwienie graczom gry na moim ulubionym serwerze Mysterous World oraz zapoznanie graczy początkujących z tematem UO.

Mam nadzieje, że strona będzie pomocna i przyda się tak samo starym jak i tym dopiero co rozpoczynających ultimową przygode na Mysterious World.

Zycze przyjemnej lektury oraz gry!

U ltima Online - informacje ogólne

Ultima Online (UO) – gra komputerowa typu MMORPG, wydana 30 kwietnia 1997 przez firmę Origin. Jest jedną z najstarszych tego rodzaju gier. Rozgrywka toczy się w świecie fantasy znanym z serii Ultima. Do listopada 2006 r. wydanych zostało sześć dodatków, w których stopniowo rozbudowywano podstawową wersję m.in. o nowe potwory, umiejętności oraz miejsca.

Jej głównym twórcą i niejako "ojcem chrzestnym" jest Richard Garriott znany również jako Lord British. Aktualnie właścicielem praw autorskich do Ultimy Online jest Electronic Arts.

Oficjalna Gra jest obsługiwana przez oficjalną sieć 29 serwerów zlokalizowanych we wszystkich strefach czasowych świata. Największa popularność gra zyskała w Japonii. Po wydaniu dodatku Samurai Empire, Japończycy stanowią najliczniejszą grupę graczy. Dla Polaków dostępne są trzy shardy oficjalne: Europa, Castskills, Drachenfells. Jest to oczywiscie odpłatne, wynosi 15 Euro na miesiąc.

Free shardy oparte na tego typu emulatorach często wnoszą wiele nowych pomysłów, nowe światy itp., niedostępne w wersji oficjalnej. Do nich zaliczamy własnie shard Mysterious World, nie oficjalnie uważany za najbardziej rozwinięty free serwer w Polsce

Obecnie twórcy pracują nad nową wersją Ultimy Online, zwaną Ultima Online: Stygian Abyss.

Rpg - informacje ogólne

Gra fabularna (inaczej RPG, z ang. role-playing game, często zwana grą wyobraźni, potocznie erpegiem lub rolplejem) - gra, w której gracze (od jednego do kilku) wcielają się w role fikcyjnych postaci. Cała rozgrywka toczy się w fikcyjnym świecie, istniejącym tylko w wyobraźni grających. Jej celem na ogół jest rozegranie gry według zaplanowanego scenariusza i osiągnięcie umownie określonych, lub indywidualnych celów, przy zachowaniu wybranego zestawu reguł, zwanego mechaniką gry.

Ultima - seria

Ultima – seria dziewięciu komputerowych gier fabularnych, których akcja toczy się w mistycznej krainie pełnej potworów, smoków, gdzie spotkać można inteligentne rasy takie jak ludzie, krasnoludy czy elfy. Piewsza wersja gry (Ultima: The first age of darkness) powstała 15 czerwca 1980 roku i cieszyła się szalonym powodzeniem wśród miłośników tematyki fantasy. Niesłabnące zainteresowanie spowodowało powstanie kolejnych wersji gry, aż do ostatniej - Ultima IX: Ascension. Na podstawie sagi powstała także jedna z najbardziej rozbudowanych i popularnych gier mmorpg - Ultima Online.

Podstawowa seria

Ultima I: The First Age of Darkness (1980)

  • Ultima II:The Revenge of the Enchantress (1982)
  • Ultima III: Exodus (1983)
  • Ultima IV: Quest of the Avatar (1985)
  • Ultima V: Warriors of Destiny (1988)
  • Ultima VI: The False Prophet (1990)
  • Ultima VII: The Black Gate (1992)
    • Ultima VII: Forge Of Virtue (dodatek) (1993)
  • Ultima VII Part 2: Serpent Isle (1993)
    • Ultima VII Part 2: The Silver Seed (dodatek) (1993)
  • Ultima VIII: Pagan (1994)
  • Ultima IX: Ascension (1999)

Inne gry w serii

 

  • Akalabeth: World of Doom (albo Ultima 0) (1980)
  • Ultima: Escape from Mt. Drash (1983) – wyprodukowana przez Sierra On-Line, bez pozwolenia Richarda Garriotta
  • Ultima: Worlds of Adventures (albo Worlds of Ultima):
    • Worlds of Ultima: The Savage Empire (1990)
    • Ultima: Worlds of Adventure 2: Martian Dreams (1991)
  • Ultima Underworld:
    • Ultima Underworld: The Stygian Abyss (1991)
    • Ultima Underworld II: Labyrinth of Worlds (1993)

 

Sosaria ....

Sen zamyka oczy Joey`a
Buduje inny świat pełen niezwykłości
Otwiera oczy Wilka
Gdzieś tam walczą Rycerze
Poprzez cienie murów przenikają
Cienie rycerzy mroków
Łamiących prawo pełnych zawiści
Pod górą koło zielonych łąk
Słychać miarowe uderzenie młota
Jekieś przekleństwa ciskane w brodę
I znowu kucie zimnej stali
Wiatr niesie śpiewną pieśń barda
Znanego i cenionego mędrca dusz
Gdzieś w kopalni rozbłysł oktaryną portal
Błekitno-filetowym światłem tkany
Znikąd pojawia się mag wraz z wojownikiem
Rycerz pomaga wyjść magowi w czerwieni
Gdzieś w cieniach kopalni skryty górnik
Wstrzymuje oddech chowa kilof w cień
Słychać oddbijające się od ścian
Echa bitwy toczonej od wielu set lat
Wojenny zamęt porywa rycerza
a wraz nim i znika mag
W małym domku u podnóża gór w...
Cieniu wielkiej wieży magii
Spotykają się rycerz i kowal
Wojownik prawa stracił swą zbroje
Gdyż walczył z sługami zła- chaosu
Oręż stopniał od jadu życie uleciało w niebyt
Jednak dobrzy Vallarowie znają owego rycerza
Dodają mu życia esencji znów
Podejmuje zemste na potworze który go w otchłań cisnął
Obyś TYM potworem nie był TY....

Ciekawostka

Ultima to nie tylko gra. To sieciowe objawienie.

Obok samej gry w świecie tym zaobserwujemy wiele ciekawych zjawisk.

Niedawno, pod zamkiem Lorda Britisha ponad stu graczy z Francji demonstrowało domagając się, by twórcy Ultimy uruchomili jej europejski serwer.

Świat gry jest ciągle modyfikowany. Nie chodzi tylko o wprowadzanie nowych elementów takich, jak wciąż wzbogacana fauna Britanii, ale przede wszystkim o fabułę. Nowe wydarzenia, takie chociażby jak zmiany pogody, czy powtarzające się ataki armii orków nie należą do rzadkości. Zresztą pogoda zaczyna odgrywać coraz poważniejszą rolę w życiu graczy. Padający śnieg zapowiada nie tylko nadejście globalnego zła, ale i zwiększa siłę potworów.

Ciekawym problemem, związanym z Ultimą jest działalność "pozagrowa". Jeden z dziennikarzy obserwuje graczy i opisuje ich zmagania na własnej stronie WWW. Trzeba przyznać, że jego sprawozdania są naprawdę niezłe i szalenie interesujące.

Gracze w niespotykanym dotychczas stopniu współpracują ze sobą. Nie jest rzadkością, gdy kilkunastu lub kilkudziesięciu z nich umawia się ze sobą telefonicznie, a później spotyka w danym miejscu o określonym czasie i razem zaczyna zabawę. Co więcej gracze organizują się w tzw. gildie. Ich członkowie tak samo się ubierają, mają podobne cele, a nawet w taki sam sposób działają.

I chyba najważniejsza rzecz. W świecie gry kształtują się nowe normy moralne nieznane w naszej rzeczywistości. Gracze postępują zgodnie z nimi, tworząc nową jakość kulturową.

 

m